Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.12.2020 22:43 - За Бог да прости
Автор: poptodoroff Категория: Лични дневници   
Прочетен: 641 Коментари: 1 Гласове:
2

Последна промяна: 05.12.2020 22:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Преди два дена отпих "за Бог да прости". Посетих гроба на приятел. Почистих го от бурените и изсъхналите цветя, оставени на произвола от години. Запалих цигара, като се отдалечих. Знаех, че той не обичаше този лош мой навик. Но не случайно хората казват "мълча като гроб"... Накрая, след като изгасих останалия тютюн - в каменната пейка, прибрах фаса във вътрешния ми джоб до манерката с уиски. Приближих се с две крачки и гузно започнах да поставям цветята, които бях купил.

В крайна сметка гробът придоби нов вид. Бях сигурен, че приятелят ми бе доволен от това. Може би за първи път, но не в живота си... В миналото най-възрастната жена преливала гроба с червено вино. Започвала от мястото, където е главата на покойника в посока наляво, като се правили три кръга по края на гроба.

Днес аз бях сам. Вино нямах. Имах уиски. Движенията на предците ми бяха замъглени. Та по спомен направих кръст - глава: крака, дясно рамо: ляво рамо. Останаха точно две глътки - колкото за Бог да прости. Върху гроба на починалите палим свещ, която е символ на нашата вяра, а пламъкът напомня за безсмъртието на душите. Тамянът пък символизира чистата молитва, цветята - добродетелите на починалия. Та запалих цигара вместо свещ и разстлах димът ѝ като тамян. Само цветята ми, всъщност, бяха цветя
         image



Гласувай:
2



Следващ постинг

1. ookamiotoko - Бог да прости!
06.12.2020 23:47
Дълбоко и прочувствено.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: poptodoroff
Категория: Лични дневници
Прочетен: 29049
Постинги: 26
Коментари: 33
Гласове: 17
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930